zwangerschap

Herken jij jezelf hierin ?

Heb je nood aan beweging ondanks je dikke buik, de borstvoeding, je baby-spruit ?

 Geraak je de zwangerschapskilootjes niet kwijt ?

 Is je model zoek niettegenstaande je terug op gewicht bent ?

Heb je zware, vermoeide benen ?

Zijn je spieren rond buik en bekken verzwakt ?

Is je huid rond buik en taille verslapt ?

Voel je je enkel nog mama, en niet meer vrouw ?

Als je net een zwangerschap achter de rug hebt, wil je vanzelfsprekend zo snel mogelijk weer terug naar het gewicht dat je had voordat je zwanger werd. Je wilt natuurlijk weer je oude kleren aan, er mooi en gezond uitzien en gewoon weer lekker in je vel zitten!
Een deel van de zwangerschapskilo’s raak je gelukkig al vanzelf kwijt. Wil je sneller afvallen na zwangerschap, dan kan je dat proces versnellen.

Eerst is het handig om te weten welke kilo’s al snel vanzelf verdwijnen:
• 5 kilo : Baby, vruchtwater en placenta.
Dit is goed voor ongeveer 5 kilo en zijn er na de bevalling al sowieso af.
• 2 à 3 kilo : Vocht.
Vanaf dag 1 begint het lichaam zelf het overtollige vocht op te ruimen. Dat scheelt ongeveer 2 tot 3 kilo binnen een paar dagen na de bevalling.
• 0,5 kilo: Krimping baarmoeder
De baarmoeder krimpt gedurende 2 tot 6 dagen na de bevalling terug naar de normale grootte, waardoor je 0.5 kilo afvalt.
• 1 kilo: Extra bloed
Tijdens de zwangerschap wordt er één liter bloed aangemaakt voor de baby, die vervolgens binnen 6 weken ook weer verdwijnt.

Om op een verantwoorde manier toch optimaal af te vallen na de zwangerschap, geef ik je de beste tips om dat voor elkaar te krijgen:
Geef borstvoeding
Het lichaam heeft veel energie nodig om borstvoeding te geven. Daardoor breekt het lichaam de vetreserves, opgebouwd tijdens de zwangerschap, gemakkelijker af. Hoeveel vet wordt verbrand, verschilt per vrouw, gemiddeld bedraagt dit een halve kilo per week.
Vast eetpatroon
Eet 3 keer per dag op een vast tijdstip. Kies voor een gezond ontbijt en een goeie maaltijd, die veel groente bevat met daarbij mager vlees of vis.
Eet gezonde tussendoortjes
Als je zin hebt om tussen de maaltijden toch iets te snacken, pak dan fruit, kerstomaatjes, wortels of noten.
Drink water
Water helpt bij het afvoeren van afvalstoffen in je lichaam. Drink minimaal 2 liter water per dag. Vermijd sap, frisdrank of andere suikerhoudende dranken.
Beweeg minstens 30 minuten per dag
Ga weer fietsen, wandelen of zwemmen en bouw het langzaam op. Dit is niet alleen handig voor afvallen na zwangerschap, maar zo kom je ook weer in conditie.
Sporten
Wil je intensiever gaan sporten, dan is het aan te raden om pas 2 maanden na de bevalling hiermee te beginnen.

Het is van belang voor je gezondheid om hetzelfde gewicht te bereiken van voor de zwangerschap. Bij overgewicht kan en mag je gerust meer afvallen. Bij ondergewicht is het beter niet af te vallen. Gun jezelf de tijd, het duurt 6 tot 9 maand vooraleer je lichaam terug hersteld is van de zwangerschap.
De 6 tips die je hier hebt gelezen zijn niet allemaal gerelateerd met afvallen na zwangerschap, maar zorgen voor een gezond en slank lichaam in het algemeen.
Natuurlijk is het wel belangrijk om extra goed voor je lichaam te zorgen na een bevalling.

zwangerschap

Als je het moeilijk vindt om je lichaam te geven wat het nodig heeft, of je weet niet goed waar je moet beginnen en waar je op moet letten, dan help ik je graag verder !

Nieuwsbrief

ONTVANG 10 HANDIGE GEZONDHEIDSTIPS !!!

Meld je aan op de nieuwsbrief en je ontvangt gratis 10 handige tips om gezond en slank te genieten.