afvallen

Sociaal leven in corona-modus, kerst- en nieuwjaardiners achter de rug …..
En nu tijd om die Covid-19 kilo’s van 2020 aan te pakken, vond ik.
Met  Karen als Powerslim-coach mag dit dieet niet mislukken.
Gisteren nog een laatste gin-tonic en een glaasje rode wijn,
en we zijn vertrokken met een rugzak van 84.4kg.
78 kg is het streefdoel.

 

 

Dag 1-3

Wat staat er op m’n menu ? 2 l water verspreid over de dag,  ontbijt met het PowerSlim lijnzaadbrood, als tienuurtje een Powerslim melkchocolade chunk reep, ’s middags een Powerslim meerzaden bolletje met zelfgemaakte eiersalade en een schijfje tomaat, als vieruurtje een vanilledessertje.  Mijn diner was Powerslim fusilli met knoflookgarnalen en bij het tv kijken een Powerslim Intense chocolade reep.
Vandaag was wel een beetje wennen, kennismaken met de PowerSlim-producten en 2l water naar binnen werken … dat is toch wel even uit je comfortzone komen 😉

Mijn tweede PowerSlimdag ging reeds veel vlotter ! En na dag 3 heb ik stilaan de routine van het dieet te pakken. Dankzij de Powerslim dagdoosjes uit het starterspakket, die Karen me voorstelde, ondervind ik proefgewijs wat ik lekker en minder lekker vind. Zo kan ik bij mijn volgend consult gemakkelijker kiezen uit het uitgebreide productengamma van dit dieet.

Dag 4

Alhoewel mijn coach zei van me nog niet te wegen, stapte ik toch stiekem even de wegschaal op. Ik woog deze morgen 1.7kg minder dan bij mijn startdag. Dit betekent weinig op zich, maar is wel leuk meegenomen en motiveert me om verder te doen.  Na 4 dagen heb ik ook totaal geen last van constipatie. Ik maak dagelijks mijn uitstapjes naar het kleinste kamertje, zowel voor de grote als de kleine boodschap.

Dag 6

Culinair feest : Ons knuffelcontact kwam op bezoek en het beloofde een copieuze, weliswaar koolhydraatarme maaltijd te worden :

  • Aperitiefhapjes
    • Witloofschuitjes met handgepelde garnalen en een dillesausje
    • Avocadospread en tonijnspread op Powerslim toastjes
    • Sint-Jacobsvrucht met bloemkoolmousse.
  • Voorgerecht
    • Kreeft met asperges en bospaddenstoelen met kreeftjus en dragonmousseline
  • Hoofdgerecht
    • Gebakken zeebaars met antiboise van tomaat en aubergine.

      koolhydraatarm feestmenukoolhydraatarm feestmenukoolhydraatarm feestmenukoolhydraatarm feestmenu

Ik zag er een beetje tegenop dat ik geen druppel alcohol mocht drinken, maar ik klaarde de klus zonder morren. Ik dronk een alcoholvrije en suikervrije “gin” , aangelengd met een fever tree light tonic en opgepimpt met een schijfje limoen en wat verse gember. Op die manier had ik toch een feestelijk en verrassend alternatief voor de champagne, die de andere gasten dronken. Daarna dronk ik water ipv witte wijn, uit mijn apéroglas. Zo had ik ook nog wat smaak van de limoen en de gember in mijn water.
Alles was Powerslim-proof gemaakt uit het kookboek, “Uit de hand van topchefs, een boek vol overheerlijke koolhydraatarme recepten van het hoogste niveau.” Mijn porties waren inderdaad iets groter dan wat mocht, maar alles was koolhydraatarm. Afwachten wat de weegschaal morgen zegt.

In het weekend lukt mijn timing van eten iets minder goed, je slaapt wat langer, er is minder structuur.  Ik loop een beetje achter m’n eetmomenten en m’n honger aan.
Ik kon het zoals verwacht niet laten en woog mij deze morgen na het diner van gisterenavond. Het resultaat was geruststellend ……. 82.2kg.

Een week bezig, -2kg, geen honger vandaag maar ook weer de doordeweekse routine.  Ik hoop stilaan in volle ketose te zijn, zodat de vetverbranding kan starten.

Week 2

Ik ga mijn dagelijkse ervaringen alleen nog beperken tot de unieke ervaringen, die ik nog niet eerder beleefde tijdens mijn dieet. Mijn ontbijtjes, tien en vier-uurtjes zijn al business as usual. ’s Middags combineer ik graag de soepen van Powerslim met wat gestoofde groentjes.
Tijdens m’n kookmomentjes snijd en stoof ik resterende groenten van de voorbije dagen in de juiste hoeveelheden. Die combineer ik dan de dag(en) erop tijdens de lunch. Zo verlies ik minder tijd en heb toch voldoende afwisseling.
Hongergevoel heb ik niet echt meer gehad. Als ik natuurlijk de frigo opentrek, doen de  vele dingen, die ik niet mag eten me wel watertanden.
Karen adviseerde me deze week ook ‘ns wat te bewegen.  Ik ging voor 5km lopen en dit ging heel vlot. Ik voel me echt precies al lichter. Ik had ook geen gevoel van tekort aan energie.
Ondertussen weeg ik 80.4kg na 14 dagen, ik mag tevreden zijn 😊 Ik ging vandaag opnieuw 5 km lopen. Het ging terug zonder appelflauwte en ik liep een sterke tijd. Zo 4 kg minder meesleuren heeft echt wel zijn voordelen.
Mijn enige probleem in de weekend is mijn gemis aan een aperitiefje, zowel voor de gezelligheid als voor de smaak. Ik kijk uit naar de werkweek, dan lukt het allemaal wat gemakkelijker.

Week 3

Mijn dagen worden even bepaald door de weegschaal. Ik blijf wat hangen op die 80 kg. Hebben mijn weekendaperitiefjes “powerslimproof” dan toch voor wat vertraging gezorgd?
Ik blijf doorgaan en heb nog steeds geen problemen met alles wat ik moet/mag eten van Powerslim. Voldoende variatie en lekker. Ik zou mijn koekjes, die ik vroeger at, gerust in de toekomst kunnen wisselen voor een Powerslim reep of koek.
Telkens ik opsta wil ik nu zo snel mogelijk op de weegschaal, ondanks het advies van mijn coach, die dit afraadde. Maar ja,  … terug content  …. 79.4kg.  YES !!! 5 kg kwijt.
Ik hoop tegen ’t weekend te kunnen overstappen naar de volgende fase van het dieet. Dan mag ik m’n lunch vervangen door een gewone maaltijd.

Week 4

Na bijna 3 weken fase 1 van mijn Powerslimdieet, heb ik mijn doel bereikt. Ik weeg nu 78.4 kg en ben mijn 6 overtollige kilo’s kwijt.
Coach Karen gaf me nieuwe richtlijnen mee. Ik mocht nu ’s morgens een stuk fruit met wat platte kaas eten. Ik wisselde een beetje af. De ene dag at ik Powerslim muesli met een kiwi en wat platte kaas of cottage cheese. De andere dag 2 Powerslim crackers met lekkere Powerslim notenpasta.
Ik heb de voorbije weken toch ook wat nagedacht over mijn eet- en leefpatroon. Ik ga in de toekomst mijn beleg minder vettig uitkiezen.
Het gezellige glaasje wijn met knabbeltjes, die sinds Corona-lockdown , een dagelijkse gewoonte werd, zullen we verminderen.
Ik drink nu ook veel meer water, wat in het verleden niet het geval was.

 

PowerslimPS : Ik weeg nu na 1 week fase 2a, 77.9 kg (mijn weegschaal meet 300gr meer dan de Tanita weegschaal van mijn coach).
Mijn hemden zitten veel beter en ik voel mezelf ook beter.
Geleidelijk aan zeggen we vaarwel aan de Powerslimproducten en helpt m’n coach me bij het uitzoeken van alternatieven voor een evenwichtige voeding.
Zo is het dieet van PowerSlim voor mij een kickstart naar een gezonde levensstijl, waardoor ik veel meer groenten eet en anders heb leren koken.
En door op dit elan verder te gaan schommelt mijn gewicht nu tussen 76.5kg en 77.5 kg. Dit is bijna 8kg minder dan begin 2021.
Wil je meer informatie over het  Powerslim traject ? ….

Nieuwsbrief

ONTVANG 10 HANDIGE GEZONDHEIDSTIPS !!!

Meld je aan op de nieuwsbrief en je ontvangt gratis 10 handige tips om gezond en slank te genieten.